Hlavní stránka
Škola
Doprava
Táboření a kluby
Reportáže
Fotografie
Témata
Ostatní
Rozcestník
Ke stažení
Sázky
Návštěvní kniha
Kalendář
Kontakt
Home
Česká verze. English version. Российская версия.
Deutsche Version. Wersja polska.
Jméno:
Heslo:

Nová témata:

Zámecké skleníky v Náměšti
Centrum Nová Palmovka
Motorest Gabro Petrov nad Desnou
Pavlačový dům Šámalova 87
Statek Hruškovice
Loučná nad Desnou (žzast a výhybna)
Velké Losiny zámek (žzast)
Železniční trať Moravské Budějovice – Jemnice
Tržnice na Cejlu
Pavlačový dům Cejl 36
Fotka

Vlkaneč (žst)


Železniční stanice Vlkaneč.
Železniční stanice Vlkaneč.
Název stanice: Vlkaneč
Číslo stanice: 541045
Zkratka: VLC
Kilometrická poloha: 257,107
Provozní obvod: Havlíčkův Brod
Provozovatel:
Trať: Železniční trať Kolín – Havlíčkův Brod (230)
Předchozí zastávka: Golčův Jeníkov město
Následující zastávka: Nová Ves u Leštiny
Historická cedule s názvem železniční stanice vytlačeným do cementové omítky na původní výpravní budově.
Historická cedule s názvem železniční stanice vytlačeným do cementové omítky na původní výpravní budově.
Světelný nápis z období socializmu vlivem zubu času do roku 2022 poněkud vybledl.
Světelný nápis z období socializmu vlivem zubu času do roku 2022 poněkud vybledl.

Popis

Stanice čeká na vložení podrobností. Máte-li informace k dispozici, napište nám prosím do komentáře pod článkem.

Pohled na stanici od severovýchodu. Vlevo sýpka, provozní budova, moderní a původní výpravní budova. Zcela vpravo pak je vidět nároží staničních záchodů.
Pohled na stanici od severovýchodu. Vlevo sýpka, provozní budova, moderní a původní výpravní budova. Zcela vpravo pak je vidět nároží staničních záchodů.
Původní výpravní budova pravděpodobně pochází z roku 1870, později byla nicméně výrazně přestavěna až k nepoznání.
Původní výpravní budova pravděpodobně pochází z roku 1870, později byla nicméně výrazně přestavěna až k nepoznání.
V čekárně, která v historické budově slouží cestujícím i po přesunu dopravní kanceláře do modernější budovy, je k dispozici přikrývka SNCF. Kdo ví, kde se tu objevila, snad vypadla jednou v noci z okna odkloněného mezinárodního rychlíku…
V čekárně, která v historické budově slouží cestujícím i po přesunu dopravní kanceláře do modernější budovy, je k dispozici přikrývka SNCF. Kdo ví, kde se tu objevila, snad vypadla jednou v noci z okna odkloněného mezinárodního rychlíku…
Byl jsem tadi 16. 5. 2018.
Byl jsem tadi 16. 5. 2018.
Z netypických staničních záchodů vyzařují vzpomínky na omšelou druhou polovinu 20. století.
Z netypických staničních záchodů vyzařují vzpomínky na omšelou druhou polovinu 20. století.
Pohled na sever směrem k Jeníkovskému zhlaví. U dopravních kolejí 1a a 2a září světla opakovacích předvěstí OPř L1 a OPř L2, díky kterým strojvedoucí vidí „až za roh“, tedy za přejezd P3702, kde se nachází hlavní odjezdová návěstidla L1 a L2.
Pohled na sever směrem k Jeníkovskému zhlaví. U dopravních kolejí 1a a 2a září světla opakovacích předvěstí OPř L1 a OPř L2, díky kterým strojvedoucí vidí „až za roh“, tedy za přejezd P3702, kde se nachází hlavní odjezdová návěstidla L1 a L2.
O osm minut zpožděný vlak Os5912 ze Žďáru nad Sázavou do Kolína přijíždí v šedivém nedělním odpoledni dne 27. února 2022 na dopravní kolej č. 2a stanice Vlkaneč. Po vystoupení dvou a nastoupení jedné cestující se mezi strojvedoucím a vlakvedoucím strhne krátká rozepře o tom, jak má správně vypadat pohyb ruky při návěsti č. 238 Souhlas k odjezdu, díky které vlak zvýší zpoždění na 9 minut. Posléze se konečně ozve zabzučení tyristorových měničů na lokomotivě 362 168-7 a vlak se vydá na svou další pouť z Vysočiny do Středočeského kraje.
O osm minut zpožděný vlak Os5912 ze Žďáru nad Sázavou do Kolína přijíždí v šedivém nedělním odpoledni dne 27. února 2022 na dopravní kolej č. 2a stanice Vlkaneč. Po vystoupení dvou a nastoupení jedné cestující se mezi strojvedoucím a vlakvedoucím strhne krátká rozepře o tom, jak má správně vypadat pohyb ruky při návěsti č. 238 Souhlas k odjezdu, díky které vlak zvýší zpoždění na 9 minut. Posléze se konečně ozve zabzučení tyristorových měničů na lokomotivě 362 168-7 a vlak se vydá na svou další pouť z Vysočiny do Středočeského kraje.
Potemnělé Leštinské zhlaví, dávno nepoužívaná sýpka odjzedová návěstidla a návěstidla S4, S2, S1, S3 a seřazovací návěstidlo Se7 ve stanici Vlkaneč.
Potemnělé Leštinské zhlaví, dávno nepoužívaná sýpka odjzedová návěstidla a návěstidla S4, S2, S1, S3 a seřazovací návěstidlo Se7 ve stanici Vlkaneč.
Část sýpky dnes slouží jako rodinný dům, většina objektu je však bez využití a na střeše se nachází krátkovlnný vysílač.
Část sýpky dnes slouží jako rodinný dům, většina objektu je však bez využití a na střeše se nachází krátkovlnný vysílač.
Hromada kilometrovníků a hektometrovníků na místě zteřelé nákladové rampy sýpky.
Hromada kilometrovníků a hektometrovníků na místě zteřelé nákladové rampy sýpky.

Zdroje

  1. Číselník železničních stanic, dopravně zajímavých a tarifních míst SŽDC SR70.


Článek na dané téma si můžete přečíst rovněž na serveru Správným směrem.cz

Článek ze dne 18. 6. 2014 byl naposledy upraven dne 1. 3. 2022 a zobrazen celkem 20382×, naposledy dne 7. 10. 2025 v 21:31.

Texty na téma Vlkaneč (žst)

Zpět | Nahoru

Horní Adršpach (žzast)
Téma:
Seznam českých železničních zastávek a stanic
Seznam železničních zastávek a stanic v ČR obsahuje všechny železniční stanice, zastávky a tarifní nebo jinak zajímavá místa (hlásky, hradla, místa pro odstu…

Komentáře:

Jméno autora:
Email (nebude zveřejněn):
Komentář:
Sem napiš slovo Adamov:




Stránka: